کد مطلب:301499 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:138

خطبه دوم


در حدیثی طولانی چنین آمده است: خداوند متعال به جبرئیل وحی كرد كه بر منبر كرامت بالا رود، وی بر منبر بالا رفته و روی آن قرار گفت و خطبه ای خوانده و گفت: سپاس خداوندی را كه ارواح را آفرید، سپیده صبح را شكافت و بر روی عرشش پنج صورت را نقش بست، او زنده كننده مردگان، گردآورند پراكنده ها، بیرون آورنده گیاهان و نازل كننده بركتها، هستی بخش مردمان و پدید آورنده ابرها است صداها بر او اشتباه و لغتها بر او پوشیده نشود، خواب و فراموشی او را فرانگیرد.

و شهادت می دهیم كه جز خداوند یكتا خدائی نیست، و شهادت می دهیم كه محمد بنده و فرستاده او و علی بن ابیطالب جانشین پیامبرش می باشد، شما ای فرشتگان مقرب،و ملائكه راكع و فرشتگان تسبیح كننده و تمام ساكنان آسمانها و زمینها گواه باشید كه من بانوی زنان جهانیان، دختر محمد امین، فاطمه زهراء را به علی بن ابیطالب، سرور وصیین تزویج كردم، آگاه باشید كه به فرمان پروردگار جهانیان خمس دنیا از زمین و آسمانش، خشكی و دریایش، كوه ها و دشتهایش به او تعلق دارد. و


خداوند متعال به آنان وحی كرد كه من ولی و وصی رسولم علی بن ابیطالب را با بانوی زنان جهانیان فاطمه زهراء تزویج كردم... [1] .


[1] «الجنه العاصمه» /100.